DIY │Hófehér karácsonyfadísz

Komoly problémákkal küzdöttem a terén, hogy milyen díszek is kerüljenek a zöld kis műfenyőmre. Próbáltam arany, piros és fehér gömb díszeket, is de egyik sem volt szerelem első látásra. Aztán keresgélés közben találtam rá erre a praktikus kis csináld magad díszre a SPÓROLOK blog oldalán. Sajnos a készítési folyamatot nem tudtam fényképezni, de az eredeti oldalról elhoztam Nektek. Nos ilyen kis díszek készültek belőle:


Az első ami eszembe jut a készítési folyamatról, az az óvodás emlékem, amikor só-liszt-gyurmából készítettünk cuki kis formákat. Azonban ez sokkal egyszerűbb. A tészta elkészítéséhez csupán a következőkre van szükség: 2 egység szódabikarbóna, 1 egység keményítő és 1 és 1/4 egység víz. Az egységek nálam 1 dl mértékből álltak, melyeket egy mérőpohárban mértem ki.

Elkészítési folyamat:

szodadisz_fazisok

forrás: soporolok.blog.hu

Miután tökéletesen összeállt az anyag, gyorsan letakarjuk egy alufóliával, majd pár órát pihentetjük. Majd szaggatás előtt vékonyra kinyújtjuk. Bármilyen szaggató formát használhatunk, én szándékosan mini kinyomókat használtam, de nagyobb formában sokkal szebben mutat a végeredmény.

kinyujt_szaggat

forrás: sporolok.blog.hu

Miután kiszaggattuk a kívánt formákat, kiszedjük őket egy tálcára, majd jöhet a száradás. Nekem nagyjából 2 napba telt mire keményre száradtak a díszek. Ezután pedig már csak arra használjuk őket, amire csak akarjuk. Nekem életmentő segítség volt. Az eredeti receptet ITT találjátok.

Ti is szoktatok kézzel készített díszeket aggatni a karácsonyfára?

Vélemény, hozzászólás?

